Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, July 23, 2009

Udang Black Pepper

Bahan-bahan ( 4org )

• 500g udang
• 2 inci halia ( dihiris)
• 2 ulas bawang putih ( dihiris)
• 1 labu bawang besar (dihiris)
• 2 sb serbuk lada hitam
• 3 sb sos black pepper
• 5 biji cilipadi(dihiris)
• 3 tangkai daun bawang
• sedikit minyak,garam dan gula

Cara-cara


1. udang dibersihkan dan digaul dengan serbuk lada hitam dan digoreng.(sy tak buang kulit)
2. kemudian,semua bahan yg dihiris ditumis hingga naik bau.
3. masukkan udang,sos black pepper,garam dan gula.
4. akhir sekali,daun bawang dipotong panjang2 dan ditaburkan.kacau rata.
5. siap untuk dihidang.


Aku dah wat gak udang nih best tp aku x de sos black pepper aku guna serbuk je..n aku tamabh sos tiram n kicap so ada la kuah sket...tp x sesedap yg tuan punya resepi kot ...coz aku banyk bahan x cukup tp still leh makan..sodap jugak hehehe pedas

No comments:

Post a Comment